torsdag25 april

Kontakt

Annonsera

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Hear norpar storkund från OMD

Publicerad: 21 februari 2024, 14:55

RN Nordic AB omsatte år 2022 strax över 5 miljarder kronor.

Foto: Renault Group

RN Nordic, som importerar Renault Groups varumärken, väljer Hear: ”Är igång med full kraft”.

Ämnen i artikeln:

HearOMDUrban Hilding

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


Hear har vunnit det svenska uppdraget för RN Nordic AB, som tidigare hade konkurrenten OMD som mediebyråpartner. RN Nordic AB är importör för Renault Groups varumärken Renault, Dacia och Alpine i Sverige och ägs till lika delar av Hedin Mobility Company och Salvador Caetano.

När inleds samarbetet? 

– Vi hade en snabb start direkt i januari och första medieköpen har precis genomförts. Nu är vi igång med full kraft, svarar Hears vd Urban Hilding.

– RN Nordic har en tydlig ambition att bygga och stärka varumärket samt öka försäljningen och utveckla kommunikationen, det ser vi fram emot att få möjlighet att arbeta med och stödja på alla sätt vi kan, säger han.

Vad är er huvuduppgift som ny mediebyrå? 

– Arbetet omfattar samtliga mediediscipliner så som digitala kanaler, utveckling av strategi, datanyttjande, planering, optimering, medieköp och analys.

RN Nordic AB omsatte år 2022 strax över 5 miljarder kronor.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev