Generation Z är fjolårets förlorare på den svenska aktiemarknaden – och blir färre till antalet. Bättre har det gått för aktiesparande millennials, enligt en analys av Euroclear.
– Yngre påverkas mer av influerare och tyckare i sociala medier. Man bör fundera lite på vem man egentligen ska lyssna på, säger analytikern Krister Modin.
DIGITAL PRENUMERATION
Läs gratis till 31 juli!
All journalistik du behöver, samlad. Ingen bindningstid. Alla artiklar på DN.se ingår. Gratis till 31 juli 2024, sen halva priset i ett helt år (endast 99 kr/mån). Därefter ord. pris 199 kr/mån.
Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.