Hoppa till innehållet

Essitys nyckel för att lyfta vinsten: ”Aggressiv plan”

Innovation är en nyckeln för att Essity ska lyfta avkastningen på sysselsatt kapital från 14,6 till över 17 procent 2025. Inför måndagens kapitalmarknadsdag förklarar hygien- och medicinteknikbolagets vd Magnus Groth och innovationschef Tuomas Yrjölä hur.

Essitys vd Magnus Groth.
Essitys vd Magnus Groth.Foto: Jack Mikrut

Nyhetsbrevet Toppnyheter

Måndag – söndag, 1–3 utskick om dagen

I nyhetsbrevet Toppnyheter får du de absolut viktigaste och senaste näringslivsnyheterna när de händer – direkt i din inkorg. Brevet skickas 1-3 gånger om dagen, alla dagar i veckan.

Genom att skicka din e-postadress godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera