Totalt sett minskade omsättningen i e-handeln under Black Week med 2,2 procent jämfört med förra året. Samtidigt handlade fler på själva Black Friday.
Det går hand i hand med att konsumenterna är mer prismedvetna, enligt Emma Lindgren, expert på digital konsumtion på Svea Bank.
– Många planerar sina köp väl och väntar med att handla tills på fredagen, säger hon.
DIGITAL PRENUMERATION
Läs 2 månader gratis!
All journalistik du behöver, samlad. Ingen bindningstid. Alla artiklar på DN.se ingår. Gratis i 2 månader, sen halva priset i ett helt år (endast 99 kr/mån). Därefter ord. pris 199 kr/mån.
Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.