Hoppa till innehållet

Bekräftat: Reddit siktar på värdering på 6,4 miljarder dollar vid noteringen

Det är nu bekräftat att sociala mediejätten Reddit ska ta in uppemot 748 miljoner dollar i samband med sin notering i New York. Det framgår av ett prospekt.

Alexis Ohanian, medgrundare Reddit.
Alexis Ohanian, medgrundare Reddit.

Bolaget erbjuder 22 miljoner aktier inom teckningsintervallet 31-34 dollar styck, som tidigare angivet av Bloomberg News källor. 

Det innebär en värdering på upp till 6,4 miljarder dollar.

Utöver det ska bolaget avsätta 1,76 miljoner aktier för användare och moderatorer som skapat konton före årsskiftet. Dessa aktier kommer inte att omfattas av en inlåsningsperiod, vilket innebär att ägarna kan sälja dem direkt när handeln drar igång, har Reddit uppgett sedan tidigare.

Reddit kommer att handlas på NYSE under tickern RDDT. Noteringen kommer enligt CNBC att följas noggrant givet att det rör sig om årets första stora techlistning och den första av ett socialt mediebolag sedan Pinterests listning 2019.

Innehåll från ChargeNodeAnnons

Optimera elbilsladdningen och spara pengar

En smart laddtjänst är ett viktigt verktyg för företag och fastighetsägare som vill hålla nere sina elkostnader och samtidigt tillhandahålla elbilsladdning.

Senast 2027 ska alla svenska elnätsföretag ha infört effektbaserad prissättning vilket innebär debitering utifrån effektuttag. Redan idag tillämpas modellen bland elnätsföretagen eller så planeras det för fullt för ett införande. Med effektbaserad prissättning ska man motiveras till att sprida ut sin elanvändning. Detta innebär att man undviker effekttoppar vilket främjar effektivt nätutnyttjande. 

Elbilsladdning och effektbaserad prissättning kan därför innebära problem om man inte tänker till från start. Med ChargeNodes smarta ladd- och betaltjänst är det möjligt att plana ut effektkurvan och därigenom slippa dyra effektavgifter. Användarna anger avresetiden i företagets app och sedan prioriterar ladd- och betaltjänsten i vilken ordning bilarna ska laddas. 

– Vårt laddsystem har funktionen lastbalansering i kombination med en smart laddtjänst så att medlemmarnas bilar laddas utifrån parkeringstid. Det är alltså kombinationen av lastbalansering och smart laddtjänst som gör att anläggningsägaren kan hålla nere sin elanvändning och därigenom slippa dyra effektavgifter, säger Richard Forssell på ChargeNode.

En annan fördel är att ChargeNodes laddsystem med sin centraliserade laddstyrning har betydligt färre komponenter än traditionella lösningar. Det innebär effektiv och billig förvaltning efter garantiperiodens slut. 

– Vi rekommenderar att företag och fastighetsägare tänker igenom hur laddinfrastrukturen ska förvaltas över tid, säger Richard Forssell.

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ChargeNode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera