Skönhetsundret dubblar igen: “Tempot har absolut gått upp”

"Breddat närvaron i fysiska butiker".

E-handelsföretaget Hickap, som säljer skönhetsprodukter, har haft en fantastisk tillväxtresa de senaste åren. Företaget, som grundats av syskonen Wilma och Emil Holmqvist, har via sociala medier fått rejäl fart på försäljningen och under fjolåret så kunde vi rapportera att bolaget växt med 120 procent till 31,5 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: E-handlarens jätteökning – rusade med 120 procent: ”Stark tillväxt”

Annons

Nu har Breakit fått tag på siffrorna för 2023 och succén fortsätter. Omsättningen rapporteras ha gått från 31,5 miljoner till 62 miljoner kronor. En ökning med nära 100 procent. Den astronomiska tillväxten verkar alltså sakta in något, men det ekonomiska klimatet har ju inte heller varit lysande för e-handeln under fjolåret.

Företaget meddelar att de har jobbat mycket med kostnaderna under året och så har man breddat till nya försäljningskanaler.

Tempot har gått upp absolut, och blir nu ännu högre. Vi har bland annat breddat närvaron i fysiska butiker rejält med lansering på Åhlens, utökat H&M till 80 butiker och säljer nu till alla Lykos 25 butiker, säger vd:n Emil Holmqvist.

Rörelseresultatet ökar även det till 13 miljoner kronor, upp från 7,9 miljoner året innan.

Under fjolåret hamnade bolaget även i listan över Årets E-handelsraketer 2023.

Annons