E-handlaren vässar tänderna – plockar in ny toppchef

"Skaka om osexig kategori".

The Humble Co. är namnet på en svensk e-handlare som säljer munvårdsprodukter, som uppges vara lite extra miljövänliga.

E-handlaren, som ingår i Humble-koncernen, säljer allt från ekologiska tandborstar till tandkräm och tandtrådsbyglar. Bolaget är registrerat i Stockholm med kontor på Kungsholmen.

Annons

Kommer från taco-världen

Nu växlar man upp sina ambitioner på marknadssidan genom att anställa Olivia Gelin som ny marknadschef. Hon kommer närmast från ollen som marknadschef hos El Taco Truck, som säljer hippt inramade tacos-tillbehör, både via foodtrucks och återförsäljare.

Hon uppges vara en mycket uppskattad marknadschef och var en av finalisterna i Marknadsföreningens tävling ”Årets marknadschef”, i kategorin ”Årets framtidslöfte”.

Det har varit roligt att vara med och göra tacos hetare. Nu ser jag fram emot att även göra tandtrådsbyglar och andra munvårdsprodukter till en riktig snackis, kommenterar Olivia Gelin, i ett pressmeddelande.

"Växla upp"

Hon tillträder omgående, framgår det.

Med Olivia vid rodret ser vi fram emot att växla upp och ta vårt marknads - och kommunikationsarbete till nästa nivå. Vi kommer att fortsätta fördjupa vårt åtagande för hälsa och miljö och samtidigt skaka om en traditionellt osexig kategori, kommenterar Patrick Verkland, som är operativ chef på The Humble Co.

2022 låg e-handlarens omsättning på 155,2 miljoner kronor, jämfört med 122,7 miljoner. Resultatet, EBIT, blev också svart och tickade in på 35,6 miljoner kronor, jämfört med 30,3 miljoner året innan.

Annons