MÖLNLYCKE. Den 130 år gamla järnvägen mellan Västsveriges två största städer – Borås och Göteborg – är närmast museal och måste ersättas.
Nu står M-toppen Per Vorberg på perrongen i Mölnlycke och säger nej. Somliga befarar att han riskerar att slänga bort 43 miljarder från hemtrakten.
Regeringen väntas inom kort avgöra dramat som kretsar kring en bergtunnel och upplevda brutna löften. Eller bottnar allt i ett missförstånd?
DIGITAL PRENUMERATION
Läs gratis till midsommar!
Ingen bindningstid. Alla artiklar på DN.se ingår. Dessutom: Expressen, Privata Affärer och över 40 lokala nyhetssajter! Gratis till 22 juni 2024, sen halva priset i ett helt år (endast 99 kr/mån). Därefter ord. pris 199 kr/mån.
Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.