fredag29 mars

Kontakt

Annonsera

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Mediebyråerna om svinnet inom programmatic: ”Vi är transparenta”

Publicerad: 15 december 2023, 13:15

Programmatisk annonsering träffar inte alltid rätt.

Foto: Getty

En ny rapport från ANA visade på det enorma svinn som kommer med programmatisk annonsering. Vi har pratat med tre mediebyråer om hur de ser på det – och om de redovisar alla data för sina kunder.

Ämnen i artikeln:

AnnonsbedrägerierDagspressSveriges AnnonsörerTre Kronor MediaGroup MHearScream

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


En rapport från Association of National Advertisers, ANA, slår fast att svinnet inom programmatisk annonsering är skyhögt. Enligt rapporten ska enbart 36 procent av annonsörens investerade pengar nå publicisterna. Resten

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev