Rasmus Gozzi har registrerat ett nytt bolag – med fokus på mikroinfluencers

Rasmus Gozzi

Bolaget registrerades den 14 december. 

Artisten och musikproducenten Rasmus Gozzi står bakom flera av de moderna “epa-dunk”-hitsen. Hans skivbolag har bland annat den uppmärksammade och Melodifestivalen-aktuella Fröken snusk i sin portfolio.

Bolaget, Gozzi records, har under 2023 lanserat inte mindre än sju nya varumärken, de flesta med en koppling till Fröken snusk. I somras värvade bolaget profilen Danjal Kanani, till en roll som manager.

Nu verkar producenten och entreprenören redo att ta sig an influencer marketing-branschen. Enligt Uppsala nya tidning registrerades ett bolag med namnet Tikogram AB hos Bolagsverket den 14 december. Bolaget ska ha ett aktiekapital på 25 000 kronor och företrädare är Eric Gozzi Uselius, vilket är Rasmus Gozzis folkbokförda namn. 

Bolaget Tikogram AB ska enligt bolagsverkets register arbeta inom influencer-marknadsföring med fokus på mikro-influencers. Rasmus Gozzi verkar inte ha gjort något offentligt uttalande om det nya bolaget än.

Influens har sökt Rasmus Gozzi för en kommentar.