FedEx startar e-handelsplattform: ”Nyttja vår storlek”

Så ska man samla handlare i sitt ekosystem.

Den amerikanska logistikjätten Fedex vill göra mer än att "bara" leverera paket. Därför planerar man att lansera en e-handelsplattform för tredjepartssäljare.

Här ska e-handlare kopplas ihop med potentiella konsumenter och dessutom få tillgång till olika typer av logistiklösningar som lagerhållning, frakt och retur.

Annons

Fedex förvandlas till en digitalt ledd affär som drivs av vårt enorma transportnätverk, där vi kan nyttja vår storlek och all kunskap som kommer med att frakta 15 miljoner paket om dagen, säger Raj Subramaniam, vd på Fedex, i ett uttalande.

Plattformen kommer att gå under namnet Fdx och kommer att lanseras någon gång under hösten 2024. Något exakt datum är alltså inte officiellt än.

Genom Fdx kommer vi att ytterligare förbättra våra långsiktiga relationer med handlare i alla storlekar, genom att hjälpa dem optimera och växa sin affär datadrivet, säger Raj Subramaniam.

Annons