Under de tre första kvartalen 2023 uppgick förlusten till 885 miljoner kronor, vilket innebär att bolaget gick back med ytterligare 225 miljoner kronor under förra årets tre sista månader.
Antalet abonnenter var runt 6,5 miljoner vid årets slut, vilket är lägre än det tidigare kommunicerade målet på 6,6–6,7 miljoner.
”Förändringen beror främst på en nedgång i den finländska abonnentbasen under det fjärde kvartalet och högre kundomsättning och allmän osäkerhet på de internationella marknaderna som Viaplay Group planerar att lämna”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Bolaget meddelar även att man skjuter på kvartalsrapporten för kvartal fyra till den 22 februari, enligt uppgift ”för att möjliggöra för bolagets anställda att utnyttja sina rättigheter som aktieägare i företrädesemissionen innan handelsfönstret stängs”.
Även delårsrapport för tredje kvartalet 2023 försenades fler gånger.