Efter ett tio års långt samarbete har Djurgården och Prioritet Finans gått skilda vägar. Nu har Blåränderna gjort klart med en ny huvudpartner.
Från och med säsongen 2024 kommer parkeringsbolaget Mobills logga att pryda bröstet på den blårandiga tröjan. Det gäller både herr- och damlaget, samt alla ungdomslag.
Kontraktet är skrivet över tre år.
- Det är oerhört glädjande att Mobill väljer Djurgården Fotboll som samarbetspartner när de ska växa i Stockholmsområdet. Det är ett kvitto på vår starka position som den naturliga samarbetspartnern när man ska nå ut i hela Stockholm, säger Daniel Malmgren, affärsområdeschef i Djurgården, i ett pressmeddelande.
- Vi ser även att Mobills tjänster kommer tillföra värde och förenkla för våra besökare såväl på Tele2 Arena och Stadion som i vardagslivet.
Djurgårdens vd Henrik Berggren är nöjd med det nya partneravtalet:
- Vi hälsar Mobill välkomna till Djurgården Fotboll. Som huvudpartner med exponering matchtröjans bröst får de synlighet som är få förunnat och vi ser mycket fram emot detta denna resa tillsammans.
Mobills vd Joakim Held:
- Vi har fått en större närvaro i Stockholmsområdet och vi kommer att växa ytterligare framöver. Då är det givetvis viktigt för oss att nå ut med vårt varumärke i ännu större utsträckning. Med Djurgården Fotboll blir vi en del av ett av Sveriges ledande idrottsvarumärken och ett av landets bästa affärsnätverk, säger Held.
- Sedan har vi under alla år velat ge tillbaka till föreningslivet i de områden vi verkar. Där är Djurgården Fotboll en förening som satsar på både bredd och elit, damer och herrar, flickor och pojkar och som med Skol IF engagerar hela Stockholm och inspirerar till rörelse. Dessa delar bidrar till en helhet som är en viktig aspekt när vi väljer våra partnerskap.