Det var 2019 som Telia köpte TV4, C More och finska MTV av Bonnier Broadcasting.
Köpet fick kritik för att staten, med nästan 40 procent ägande i Telia, skulle få för stort inflytande på den svenska tv-marknaden.
Köpet genomfördes ändå efter en lång process där även EU-kommisionen var inblandad för att utreda konkurrenssituationen. De undersökte om affären skulle leda till minskade valmöjligheter och högre priser för tv-sändningar för tittare i Sverige och Finland och kom fram till en kravlista för Telia för att godkänna köpet.
Enligt TT var ett av kraven att man inte diskriminerar konkurrenter när det gäller annonsering i de tv-kanaler som följer med Bonnier Broadcasting-köpet. Rättigheterna till tv-sändningar från hockeyligan i Finland ska också göras tillgängliga för andra tv-bolag.
Prislappen för Telias köp av TV4 hamnade på hela 9,2 miljarder kronor.
Men nu planerar Telia att sälja TV4 igen, enligt uppgifter till Affärsvärlden.
Och prislappen denna gång ligger på nästan hälften så mycket som man tidigare köpte TV4 för, nämligen fem miljarder, enligt tidningen.
Bland de intresserade finns Schibsted, Bonniers och Egmont, enligt uppgifter till tidningen.
Det innebär alltså att Bonnier i så fall skulle kunna köpa tillbaka TV4 för hälften av priset de sålde för.